wtorek, 22 maja 2012

Ślad węglowy

Hejo ludziska :)
Dzisiejszym tematem naszego posta będzie ślad węglowy. Pewnie większość z was właśnie chce "iść" do wkikipedii aby sprawdzić o czym ja gadam :) Ale to bardzo proste do wyjaśnienia. Jest to ilość dwutlenku węgla który wywarzacie. Wiecie, że z moich obliczeń ja i moja rodzinka wytwarzamy ok 8,5 ton dwutlenku węgla rocznie !!! Sami również możecie obliczyć ile go wytwarzacie na stronce http://klasazklimatem.pl/ . Pewnie zastanawiacie się jak można temu zapobiec albo chociaż minimalnie zmniejszyć. Otóż jeżeli macie autko starajcie się więcej korzystać z autobusów (wiem ja też ich nie lubię;)) i tak zanieczyszcza powietrze ale przynajmniej bierze większą ilość ludzi naraz. A jeżeli będziecie chodzić na piechotę albo jeździć rowerem to nie dość że pomoże to środowisku to pomoże jeszcze wam podwójna korzyść :) Od dzisiaj obiecuje wam i sobie że będę się starała emitować mniej dwutlenku węgla.
Do zobaczenia wkrótce EmiAga :*





3 komentarze:

  1. Ja jeżdżę częściej rowerem, deskorolką i na rolkach lub konno zależy... Samochodem rzadko...
    P.S. Fajny blog!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna tematyka bloga. Co do ochrony środowiska macie zupełną rację. Będę tu zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki to dla nas wiele znaczy :)

    OdpowiedzUsuń